Článek o tom, jak probíhá odstranění filtru pevných částic (FAP / DPF) u vozidla Volvo V50 s motorem 2.0D. Protože Vás zajímá jak probíhá odstranění, budeme pro Vás psát seriál o průběhu u jednotlivých typů vozidel. Toto je první, tak doufám že jako osvěta Vám to pomůže při rozhodování komu případnou demontáž svěříte.
Předem uvádím, že odstranění není na hodinu jak některé firmy uvádí a taktéž nejde provést u Vás před domem.
Po převzetí vozu od zákazníka necháme samozřejmě motor vychladnout, azbestové ruce nemáme.
Po vychladnutí demontujeme filtr pevných částic, který je v tomto vozu umístěn před motorem.

Obal opatrně otevřeme. Na první pohled se filtr zdá být v dobrém stavu. Opak je bohužel pravdou, regenerace filtru již nebyla dostatečně účinná a motor běžel v nouzovém režimu. Vozidlo mělo najeto "pouze" 160 tis. km.
Vnitřek patřičně upravíme - skutečně to JEN nevytlučeme! Fotku samozřejmě nezveřejňujeme ;) A pak zase vše dát dohromady.
Připraveno k montáži zpět do auta. Sváry samozřejmě ošetřené proti okamžité korozi.
Ještě upravit řídící jednotku motoru tak, aby věděla že je filtr odstraněn. Vzhledem k tomu, že v tomto voze nejde jednotka upravit po diagnostické zásuvce, provedeme pomocí speciálního zařízení kompletní zálohu a upravíme "na stole".
Jednotku dáme zpět do auta a můžeme provést testovací jízdu a předat zpět zákazníkovi.
Celá demontáž v tomto případě trvala cca 6 hodin, neboť se nám nevyhla koroze na šroubech a bylo nutné s ní chvíli zápasit.
Doufám, že se Vám obrázkový článek líbí a již máte představu jak probíhá správné odstranění filtru pevných částic u vozidla Volvo V50 s motorem 2.0D. Bohužel tímto zároveň napovídáme těm firmám, které filtry odborně demontují za hodinu a za 3.000 Kč, ale je to daň za osvětu Vám všem, kterou prostě zaplatíme. Kdo si chce filtr odstranit sám a troufne si na to, může. Jinak jsme tu pro Vás :)
Informace o odstranění naleznete zde:
http://www.tdichip.cz/odstraneni_dpf_fap