OKRUHOVÝ SPECIÁL :

Audi TT Quattro 1.8T s výkonem 480HP

KAIPAN :

motory 1.8T

VW GOLF III :

1.8T s výkonem 400HP

KOMPLETNÍ STAVBA :

1.8T s odolností přes 700HP
Kontakt
centrála Beroun
Plzeňská 28
Králův Dvůr u Berouna

Informační linka a
objednávky
605 190 113

info@tdichip.cz
Novinky e-mailem

  

  

Počítadla

NOVINKY A ČLÁNKY

Zde naleznete novinky a články z našeho světa, tedy světa automobilů. Pokud chcete být informováni e-mailem o všech novinkách a nových článcích, přihlašte se k odběru novinek ve formuláři na konci stránky.


Zpět na seznam článků

 Jak probíhá přestavba na E85 u motorů FSI
Jak probíhá přestavba na E85 u motorů FSI
V tomto článku popíšeme jak probíhá přestavba motorů FSI na bioethanol - E85. Je to stále velmi diskutované téma a často píšete o článek, kde vysvětlíme jak to je a není po přestavbě.

Motory FSI právě díky technice přímého vstřikování mají oproti starší generaci motorů výhodu a přestavbu lze provést pouze přeprogramováním řídící jednotky bez výměny vstřikovačů.

Pojďme si tedy popsat jak přestavba probíhá:

1. přistavení vozidla

Přistavíte vozidlo, kdy již při cestě k nám natankujete palivo E85 tak, aby benzínu v nádrži bylo co nejméně a dojeli jste k nám ideálně na čistý ethanol.

2. úprava software řídící jednotky

Provedeme kompletní zálohu řídící jednotky pro případné vrácení k původnímu palivu. Upravíme stávající mapy pro použití E85 a zároveň pro zvýšení výkonu.

Při úpravě je nutné správným způsobem nastavit předstih, dávku paliva, startovací dávku a další parametry.

3. testovací jízda

Po přeprogramování provedeme testovací jízdu s logováním potřebných dat. Získaná data po jízdě analyzujeme, případně provedeme potřebné korekce.

4. předání vozu
Na závěr již dochází jen k samotnému předání vozu a provedení testovací jízdy.


Úprava trvá cca 2 hodiny. Do vozidla nepřidáváme žádné přídavné jednotky, ani nic jiného. Jedná se jen o modifikaci map v řídící jednotce motoru a proces je kdykoliv vratný.

Se 100% úspěšností provádíme přestavby motorů 2.0 FSI, 3.6 FSI V6.


Samozřejmě se ptáte jaká negativa přestavba na E85 má. Na internetu koluje spousta různých mýtů o tom, jak toto palivo poškozuje snad úplně vše vč. laku na autě ;)

Jak to tedy je?

Toto palivo je rostliného původu, více váže vodu, ale rozhodně nevysušuje o mnoho více než klasický benzín a nepoškozuje palivová čerpadla ani další součásti. K těmto poškozením dochází právě kvůli vodě v palivu. Tomuto jevu předcházíme chemií pro zbavení paliva vody. Odlučovač není nutné používat neustále, ale jen občas, případně pokud vozidlo déle stojí a není používané. Voda se samozřejmě váže i do benzínu, nejen do E85.

Špatné starty, vibrace motoru a další potíže?

Odpověď je jednoznačná - po námi provedené přestavbě se motor chová naprosto stejně jako na benzín, tudíž nevykazuje žádné poruchy, ani rozsvěcení kontrolky motoru kvůli chudé směsi jako u přestavbových krabiček.

Jak je to po přestavbě se spotřebou?

Po dlouhodobém testování a měření můžeme bez nadsázky tvrdit, že spotřeba je stejná jako na benzín, tudíž je úspora právě díky rozdílné ceně obou paliv a bonusem je vyšší výkon. V tuto chvíli je rozdíl ceny cca 11 Kč.

Jedinou nevýhodou zůstává nemožnost provozu na benzín. Možností zde zůstává pořízení záložní řídící jednotky s programem na benzín a v případě nutnosti jednotky vyměnit nebo využití zařízení Personal flasher, kdy si můžete obsah jednotky libovolně přehrávat sami. Síť čerpacích stanic je již dnes vcelku rozšířená.
  Publikováno: 14.01.2014
 


 Další články
Odstranění filtru pevných částic - Volvo V50 2.0D
Odstranění filtru pevných částic - Volvo V50 2.0D
Špatně provedené odstranění filtru pevných částic
Špatně provedené odstranění filtru pevných částic
Přestavba VW Vento 1.9TDI VP
Přestavba VW Vento 1.9TDI VP



Nenechte si ujít žádnou novinku! Přihlašte se k odběru novinek a my Vás budeme vždy informovat že se něco děje :)


Novinky e-mailem

e-mail:

certifikace ISO 9001